Monday, July 13, 2009

saat cinta mula bertatih

ku biar kan ia tumbuh,
lalu ku biarkan ia tumbuh lagi,
lalu ku biarkan ia tumbuh lagi,
hingga perasaan aku sedar akan kehadirannya...
tiada paksaan ku rasakan..

ku biarkan ia merangkak,
lalu ia lalu sebentar melintasi hati ku.
lalu ia berlalu seketika lagi,
buat ku berfikir sejenak..
adakah ia wujud hanya diperantaraan?

ku biarkan ia bertatih,
lalu ia bertatih perlahan - lahan..
akan saat ku sedar,
ia sembunyikan diri,
menoleh menolak..
lalu ingin pergi dari ku..

ku biarkan ia bertatih,
pergi sejenak ke sana,
namun hanya bertatih akan ke mana?
tidak hilang ia dari mata ku..

ku biarkan ia bertatih,
saat itu aku mula biarkan ia berlalu,
sambil berfikir,
adakah ia sebenar,
mungkinkah ia hanya fantasi ku?
lalu ia kabur,
terus pudar,
meninggalkan aku tanda tanya..

ku rasa kan ia bergerak,
namun tidak ku tahu ia bertatih,
atau tidak,
sampai saatnya,
semua berbicara..

cinta sudah bertatih laju,
adakah ia berbunga?

namun bagi ku,
biarlah ia sentiasa bertatih,
doa ku,
agar tidak ia berlari,
agar tidak perlu lelah ku mengejar,
agar ia tidak pergi..
agar sentiasa ada,
saat cinta mula bertatih...

1 comment:

  1. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete