Tuesday, May 19, 2009

countdown hari lahir ku yg meriah

15 may 2009,
selesai solat Jumaat di masjid negeri menaiki Proton Persona WQW Ikram,
aku bersama sama ali terus menuju ke gerai nasi ayam hainanese...malang
nasik habes..mcm ni la kalau lambat..
melepas nasi ayam rm3 ngan honey dew rm1 aku..woowoo
byk lg kedai mkn kat seksyen 6 ni (specific kat blakang pasar besar)..haha
aku ngan ali bungkus makanan berupa nasi lauk daging..ayam pon ada..budu skit
..
sambal skit..sayur kerabu skit..
mkn x hbes sbb kesian si asri xde makanan..lupe nk tapau..haha.
then..dlm pkul 3.23..aku siap2 pakai t-shirt merah..sport shoe...sua
r trek..nk g maen beskal..

tggu hairi...si driver aku hari ni..naik pajero biru gelap CAF..ade cop boikot israel kat blakang
okeh..ade hisham (kotai), nawa, asri ngan hairi..!
kitaorang gerak la..aku mati2 ingat Bukit Cerakah tu jauh..tp..alahai..dekat je pon
masuk..kena rm3..bli hundred plus rm2 - mahal!
pastu masuk amik beskal dgn harga rm3 utk jam pertama, rm1 jam seterusnya...ok la
mule2 kitaorang gerak..g tandas..kotai mau buang air..

teruskan journey...g taman haiwan...waa..wp x byk..tp ok laa ade burung kakak tua bg salam..ktorg pggl die mare...haha jgn marah mare
pastu..ade lak landak2 yg lapar..2 anak.. ngan mak sorang


tp dlm gamba ni sorang ank dia dah ngantok.....
teruskan lg..ktorg tgk lak rusa sekeluarga..
yg pelik nya...nampak je aku dtg nak amik gamba...
semua rusa2 angkat kepala..

haha.. dieorg jarang nampak camera kot...haha

pony pon ade gak... kaler coklat..sian dia sorang2..kaler dah cantek dah.. tp sbb dok dlm kandang..hmm...
okeh2..pastu ktorg g la gerak2 sekeliling bukit cerakah ni.. g la kolam ikan, rumah 4 musim wp x masuk dlm..(x bwk duit lebey) g cari empangan..turun naik turun naik sampai penat nk muntah...huh.. tp at last..tgk2 peta, baru separuh je kitaorg jalan..hampeh.. dlm berempat tu...3 irg je yg hbes jln..lg sorang surrrender awal2.. alasan x mkn..lol..kah3 dlm 3 org tu lak..aku lah yg paling pancit..dah tua la katakan..aiyo..

hari tu mmg penat...kaki penat gle..
gamba isyam baru aku perasan xde kat sana..sorry la eh
yg penting 1st pegi sana dah bes..nnt nk g lagi ah..nk travel satu bukit..
yuhoo..!



No comments:

Post a Comment